CITROEN C4 GRAND PICASSO 1.6 HDi 7 személyes (2011)
CITROEN C4 GRAND PICASSO 1.6 HDi 7 személyes (2011) Vételár: 2.150.000 Ft Ár (EUR): € 5.688 CITROEN C4 GRAND További infó
Autódat beszámítjuk, fizess csak különbséget vagy vidd el részletre.
Teljes körű szolgáltatást nyújtunk Vásárlóinknak a gépkocsi kiválasztásától az átvételig. …..Találd meg a legjobbat!…..
A céget André Citroen alapította fogaskerekek gyártására. A cég emblémájában ma is látható fordított kettős V-alak az alapító nyílfogazású fogaskerék-szabadalmára utal. Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A, ami már sorozatban készült, és már az ?alapmodell? is elektromos fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. Az 1933-ban bemutatott elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert.
Citroen ezután taxiscéget is alapított, amelyet a saját autóiból állított fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt: a lerobbant Citroeneken a taxik segítettek.
2CV (Kacsa) 1948?1990[szerkesztés]
Citroen 2CV
Az autó alapötlete még az 1930-as években született, de a második világháború miatt csak később kezdhették el gyártani. A tervezéskor a takarékosság és praktikusság jegyében az alábbi célokat tűzték ki:
legyen egyfajta kerekeken gördülő esernyő, amelyet akár kalapban is kényelmesen lehet vezetni
legyen képes vele két gazda akár 60 kilométeres sebességgel haladni úgy, hogy egy félmázsás krumplis zsák vagy egy kisebb boroshordó, esetleg egy rakomány széna is beférjen még a kocsiba
az autóval még a színházba járás sem elképzelhetetlen
a felfüggesztés olyan legyen, hogy az autóban még földúton se törhessen össze a kosárban szállított tojás
ne fogyasszon többet 100 km-en 3 liter benzinnél
Több mint hatmillió Citroen 2CV (Kacsa) készült 1990-ig. A 2CV név a ?deux chevaux? kifejezésből eredeztethető, ami azt jelenti ?két ló” ill. ?két lóerő”.
DS 1955-1975[szerkesztés]
Citroen DS
1955-ben a Párizsi Autószalonon mutatták be. Az első napon 12 ezer megrendelés futott be a DS modellre, összesen csaknem 1,5 millió példány készült belőle.
Futurisztikus kinézete, áramvonalassága, és a korban egyedülálló hidropneumatikus (folyadékközvetítéses) felfüggesztése tette ismertté.
Különleges megoldásai közé tartozott az első teljesen műanyagból készült műszerfal, üvegszálas műanyag kabintető, alumínium motorháztető, hidraulikus vezérlésű sebességváltó, az autó süllyedését kompenzáló, és a későbbiekben kanyarkövető fényszórók. Fékpedál helyett egy gumigomba szolgált fékezésre, melyhez hidraulikus, a fékerőt a tengelyekre mért terhelés mértékében elosztó fékrendszer kapcsolódott. Az első kerekeket a korban ritkaságnak számító tárcsafékek fékezték. A felfüggesztés egy hidraulikus körre volt kötve a kormányszervóval, fékekkel és sebességváltóval.
Húsz éves pályafutása vége felé az egyik első szériaautó lett, melyben a karburátort elektronikus befecskendezésre cserélték (BOSCH D-Jetronic).
A DS típuselnevezés a francia Déesse szóból ered, amely Istennőt jelent. Charles de Gaulle személyes használatra, majd protokoll célokra is rendelt belőle. (Az autó megmentette az életét a Petit-Clamart merényletnél, mert a sofőrje kimenekült vele a terrorista támadásból.) Számos filmben szerepet kapott a jármű pl. a Fantomasban és a Piedone, a zsaruban.
Az autó egyszerűbb változata ID (Idée = ötlet, idea) néven került forgalomba.
Citroen SM
1970-ben jelent meg a a híres SM modell. A hat hengeres Maserati V-motorral szerelt, hidropneumatikus felfüggesztésű, négy tárcsafékes és speciális szervokormányos autó több mint 220 km/h-s sebességre volt képes (független tesztek szerint 235 km/h), ezzel korának leggyorsabb elsőkerék-meghajtású autója volt. Ugyanebben az évben jelent meg a középkategóriás családi modell, a GS.
A GS modellben vezették be a DIRAVI elnevezésű kormányművet, amit a Cx és az XM egyes modelljei is megörököltek. Ennél a kormánymű két szelepet vezérel. A DIRAVI (a francia ?DIrection assistée ? RAppel asserVI? rövidítése) egy sebességfüggő kormányrásegítő, és nevének második fele arra a mellékhatásra utal, hogy járó motor esetén az elengedett kormánykerék álló helyzetben is visszaforog középállásba. A DIRAVI előnyeként tartják számon, hogy az úthibák nem érzékelhetők a kormányon, és defekt esetén is uralható marad a gépjármű. Hátrányának tekintik a nagyfokú érzékenységét és azt, hogy nem lehet érzékelni a kerékállást, továbbá hogy eltart egy darabig, amíg hozzászokik valaki.
Citroen CX
A CX modellt 1974-től 1991-ig gyártották, formatervezője tervezője Robert Opron. Ez az utolsó Citroën, amit a PSA-korszak előtt terveztek, bevezetését hosszú fejlesztés előzte meg.
A PSA-korszak
1974-ben a Citroën társult a Peugeot-val, és csatlakozott a PSA-csoporthoz.
Citroen AX, BX és XM
1982-es Párizsi Autószalonon a mutatták be a BX modellt.
A berline modelleket 1994-ig gyártották hivatalosan, de a kombi break kivitel utolsó darabjai 1996-ban gördültek ki a gyárból. 1986-os Párizsi Autószalonon jelent meg az AX modell, amit eredetileg a Kacsa leváltására terveztek.
A CX-et leváltó XM elnyerte Az Év Autója címet 1989-ben.
CITROEN C4 GRAND PICASSO 1.6 HDi 7 személyes (2011) Vételár: 2.150.000 Ft Ár (EUR): € 5.688 CITROEN C4 GRAND További infó
Weboldalunkon cookie-kat használunk, melynek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.